Luboš Janhuba

20.08.2020

Anetu Maclovou znám jako člověka usměvavého. Není to však ten hraný úsměv v každé situaci za jakoukoliv cenu. Je to úsměv upřímný a povzbuzující. Poprvé jsem se s ní seznámil v době jejího působení na pozici ředitelky Oblastní charity Hradec Králové. Už tehdy mě zaujalo, s jakým nasazením a s jakou empatií své povolání vykonává. Ne jenom od stolu, ale především v přímém kontaktu s lidmi, kteří pomoc hodně potřebují. Se zájmem jsem si od ní vyslechl třeba o její práci s lidmi bez domova. Tady je ten úsměv a povzbuzení opravdu potřeba. Stejně jako je potřeba ohromné trpělivosti a empatie. Je to práce v mnohém Sisyfofská a úspěchy se dostavují jen pozvolna. 

Mnohem více jsem se začal setkávat s Anetou Maclovou v době, kdy se stala náměstkyní primátora pro sociální věci, zdravotnictví, kulturu a cestovní ruch. Přicházel jsem za ní jako předseda správní rady Filharmonie Hradec Králové s různými projekty i problémy, které bylo nutné řešit. Musím říct, že jsem se na ta setkání vyloženě těšil. Zažil jsem u Anety Maclové vždy pozitivní optimistický přístup ke každé záležitosti, kterou jsme projednávali. Vždy chtěla vědět o každém projektu úplně všechno. A to právě proto, aby dokázala fundovaně nové projekty podpořit a pomoci jim na světlo. Patří jí proto velký dík za to, že právě díky její pomoci a podpoře spatřily světlo světa po mnoha letech problémů nové Mistrovské varhany v sále Filharmonie Hradec Králové. Vzpomínám, když jsem za ní přišel se syrovým projektem Hradeckého Memoriálu. A hle, letos se koná již čtvrtý ročník tohoto festivalu. A takto bych mohl pokračovat dále.

Máme hodně lidí, kteří se chtějí zviditelnit a prosadit ve veřejném prostoru a s různou motivací chtějí kandidovat téměř všude. Máme však málo lidí, kteří jsou ochotni jít do veřejného prostoru a jsou zároveň vybaveni schopnostmi, morálkou, empatií a trpělivostí. Jsem rád, že právě Aneta Maclová, obdařena těmito vlastnostmi, se jde opět se ucházet o důvěru v letošních krajských volbách do zastupitelstva Královéhradeckého kraje. I když s malým smutkem vnímám její aktuální pozici číslo 10 na kandidátní listině. Podporuji ji a doufám, že voliči posunou Anetu Maclovou mnohem výše. Jak sama říká, člověk má konat tam, kam právě "dosáhne". A já bych si moc přál, aby jí v rozhodování ve věcech veřejných v Královéhradeckém kraji bylo umožněno s podporou voličů "dosáhnout" daleko. Bude to ku prospěchu.

Luboš Janhuba, předseda správní rady Filharmonie Hradec Králové a soukromý podnikatel

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky